Co nás čeká...

 čt 11.12.2025  16:30–  
Vánoční zpívání na schodech
 so 13.12.2025  
Vánoční volejbalový turnaj
 po 15.12.2025po 22.12.2025  
Lyžování Itálie (výběr žáků)
 po 22.12.2025pá 02.01.2026  
Vánoční prázdniny
 po 05.01.2026  8:00–  
Začátek vyučování po vánočních prázdninách
 st 21.01.2026  16:00–18:00  
Den otevřených dveří II.
 čt 29.01.2026  12:45–  
Předání výpisu pololetního vysvědčení
 pá 30.01.2026  
Pololetní prázdniny
 po 02.02.2026pá 06.02.2026  
Jarní prázdniny
 pá 20.02.2026  19:00–  
Maturitní ples (4.A + oktáva)
 so 21.03.2026so 28.03.2026  
LVK 1.A a kvinty
 po 23.03.2026čt 26.03.2026  
Pracovné právní týden (3. ročníky)

Ve středu 4. 12. 2024 se v budově A konal projektový den chemie pro žáky sekundy. V rámci pravidelných projektových dnů jsou realizovány ty okruhy tematického plánu, které nelze uskutečnit při běžné výuce ve třídě a v plném  počtu žáků. V rámci projektového dne byl realizován tematický okruh Práce s laboratorní technikou (Směsi a oddělování složek směsí) vzdělávací oblasti  Člověk a svět práce. Cílem projektové výuky chemie je, aby se žáci naučili vybírat vhodné pracovní postupy a metody práce a zvládli základní techniky laborování. Sekunda se na budovu B dostavila v počtu 25 žáků a byla rozdělena do tří skupin, z nichž každá obsadila jednu učebnu s připraveným programem. V průběhu dopoledne se žáci prostřídali na všech pracovištích a poznali různé způsoby jak oddělit ze směsi jednotlivé čisté látky – např. filtraci, sublimaci, extrakci či chromatografii. Praktickou činnost doprovodily chemické hříčky, tajenky a osmisměrky. Sekunda přistoupila k projektovému dni velmi zodpovědně a práce se jim velmi dařila. Někteří ale budou muset ještě zapracovat na manuální zručnosti, k čemuž budou mít ještě mnoho příležitostí nejenom na dalších projektových dnech, ale i v pravidelném cvičení z chemie, které je zařazováno co tři týdny od třídy kvinty. Hlavním přínosem projektových dnů k rozvoji osobnosti žáka nejsou ani tak konkrétní vědomosti, ale spíše dovednosti -  práce ve skupině, práce s technikou, schopnost formulace problému, formování postojů a hodnot.

Mgr. Marcela Pivoňková